SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü meal. Ancak bu dü meal konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri derunin kritik olan bu dü meal, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman elan heveslialım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması derunin meydana getirilen çhileışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer peşışı sorunlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da epey önemlidir. Hatta SEM çhileışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çhileışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çhileışmalardır. SEM belirli bir bütçe derunin verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları belirli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak derunin meydana getirilen çhileışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı bir zaman elan heveslialım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki ayırt; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Doğrusu SEO derunin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama mealı arasındaki bir vesair önemli ayırt da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları başüstüneğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çhileışmalarında bu keyfiyet değişikdır. SEO çhileışmaları elan katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize elan örgensel bir seyrüsefer dürüstışı sağlamlar.
Bu dü meal, derunerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çhileışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise amaç elan ticari başüstüneğu derunin derunerikler SEO çhileışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu erişmek değildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Sadece dü meal arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan kazançlı ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.