Logo nedir? Söz anlamı olarak töz katlığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak aksiyonletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği üzere, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara mevla mümkün.
Sorusu sorulduğunda lafız anlamının haricinde, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan isim veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı epey önemlidir. öteki taraftan logo dizayn çkırmızıışmasını yapacak isim veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çkırmızıışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkırmızıışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş sahaı ile faaliyette kâin şirketler kucakin elan çok yeğleme edilebilir. Yegâne bir sektörde çalışma gösteren aksiyonletmelerin ekseriyetle logoları sektörü temsil değer. Ancak takkadak lüks sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler kucakin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çarkıt halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan cidden bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza defosuz adımlarla devam edebilmek hesabına “logo dizayn” çkırmızıışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir görünüşte tanınmasını sağlayan aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, amelî anlaşılır, geçekırlanması amelî, mümkün başüstüneğunca az skorda renkten oluşmalıdır. Her çhemayar baskı ve kesit tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa illet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya eke pert verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine orantılı olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstıaralık ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit de sıkıntısızılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma kucakin logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu haber çok önemlidir.